Benhinneinfmallation?



Good morning sunshines!:)

Hoppas ni har det bra:)

Ska strax sticka iväg till skolan, men tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg innan!!:)
Jo...jag undrar om jag har fått benhinneinflammation! Det KÄNNS så! Å jag tror jag vet vad det beror på! Att jag springer på asfalt, alltså hårt underlag, istället för i skogen, där underlaget är betydligt mjukare! Men det är ju snö i skogen nu, så ja..det är lite dumt att vara där å springa...Men..jag får väl helt enkelt vila nu i några dagar å se om det går över!!

Jaja...himmel vad skönt det är att det är frdag idag:) HELG!!!:) Idag ska jag träffa en kompis efter skolan, hennes bror fyller 20 år så vi ska nog vara hos henne! Antar att det kommer bjudas på tårta, å jag har ångest bara vid tanken...men! JAG SKA KLARA DET, Å JAG SKA INTE TACKA NEJ BARA FÖR ATT MONSRET SÄGER SÅ!!!! Vi får se hur det går, jag berättar mer sen!

Ha en bra dag, nu måååste jag skynda mig!;)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Louise

okej. HUr ofta går du hos han/henne då? jag är verkligen så förvirrad om jag ska söka upp någon eller inte.. men vill så gärna tro att jag klarar detta på egen hand. vad glad jag blir att läsa att du ska iväg ikväll, vi ska INTE LÅTA ÄS-MONSTRET STOPPA OSS! :D jag ska nog också iväg, och jag ska FANIMIG äta det som bjuds, utan att få panik/ångest och kommer med ursäkter. Kramar<3

2008-11-28 @ 08:31:24
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Louise

vad glad jag blev över det du skrev :) någon som ser att man verkligen kämpar! vissa förstår inte hur det kan var en utmaning att äta ett äpple extra liksom. Mmh, jag funderar mer o mer på att söka upp en psykolog.. tror det skulle vara skönt att prata med någon utomstående, om ALLT! Hur länge har du varit sjuk? Det känns så skönt nu, för jag är verkligen medveten om mitt sjuka beteende och kan "säga emot" det.. men det är jobbigt att HELA TIDEN resonera och övertala sig själv liksom. det tar på krafterna! hur gick det med tårtan? :) ikväll ska jag äta snacks/godis om det bjuds på det! man behöver ju inte käka 5kg liksom, några bitar är ju bättre än ingenting.. eller hur? kramkram

2008-11-28 @ 15:45:10
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Trevlig helg! :)

2008-11-28 @ 15:51:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sabina

Benhinneinflammation är väldigt allvarligt om det är det du har fått. Du måste vila betydligt längre än några dagar om du vill att det ska gå över. Sedan får du komma tillbaka igen väldigt långsamt annars så är det stor risk att skadan kommer tillbaka och blir ännu värre.. Men försök satsa på ett par skor som är anpassade efter ditt löparsteg (köp ett par bra på löplabbet) och som har bra dämpning. Annars så är ju asfalt inte bra alls, så undivk det så långt du bara kan.. Hoppas du tar det lugnt, tar hand om dig själv och lyssnar på din kropp! Är det så att du har en ätstörning så leder det också till att man lättare får skador om man inte får i sig tillräckligt med näring.

Lycka till!

2008-11-29 @ 16:30:53
URL: http://sabinii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0