Fan vad bra jag är! Eller?!



Har precis ätit ett jättegott & superläskigt mellis!!! Vaniljglass & en sockerkaksskiva! Drack kaffe till. Så j*vla gott på ren svenska, & så lenande för halsen! Men så j*vla svårt! Stod där med glasspaketet framför mig & tvekade i evigheter. Men sen bestämde jag mig, nu jäklar!

Tänkte ju äta pannkakor till lunch, men när jag öppnade kylskåpet så fanns inga ägg! Så det blev fullkornspasta, falukorv & ketchup istället. Hade ingen bättre fantasi. & med feber & allt så orkade jag itne stå & laga något jätteavancerat! Men melliset blev ju som sagt en riktig utmaning, & gudars så gott det var. Sitter här med myror i benen & känner lite småpanik, tjockistankarna dyker upp, men jag vet att det bara är inbillning! För nu har jag varit duktig - heja mig:)

Fick frågan om jag kunde skriva vad jag äter på en dag. Det kan jag göra, så länge det är positivt för er som läser. Vet inte hur detaljerat jag ska skriva, men vi kan ta på ett ungefär!

"En vanlig mat-dag för mig:"

* 7.30  - Frukost Alt. 1. Gröt med frukt, nötter & mjölk + en macka med pålägg &./el. ett kokt ägg
                              Alt. 2. Fil & müssli med skivad banan + en macka med pålägg & el. ett kokt ägg
                              Alt.3  Två mackor med t.ex avokado & keso, rökt skinka & frukt + ägg

Observera att jag brukar variera min frukost ganska mycket, försöker iaf..men det här är de tre vanligaste frukostarna. Mums:)

* 10.00 Mellis - Frukt

* 12.00 Lunch (i skolan) - Maten som serveras! Ser till att få i mig både kolhydrater, protein & fett. Typ Pasta & köttfärsås, grönsaker & knäckemacka. Dryck - vatten el. mjölk.

*15.00 - Mellis - Här beror det på om jag är hemma, är i skolan eller hos kompisar. Men äter alltid mellis, superviktigt! Hur mycket jag äter beror på om jag tränar den dagen eller inte. Dagar jag inte tränar kanske det blir macka & en frukt. Dagar jag tränar blir det kanske fil & flingor el. macka & ägg + frukt...väldigt olika!

* 18.00 - Middag - Äter jag hemma. Jag brukar oftast laga maten eftersom min mamma är synskadad. Försöker äta väldigt varierat för att få i mig alla näringsämnen. Men denna måltid ser ju ut typ som lunchen.

21.00 - Kvällsmål - Här har jag dålig fantasi, blir typ samma sak! Oftast blir det kanske 1 mjuk macka (eller två, beroende hur hungrig jag är, om jag har tränat osv.) & en banan & kamomillte. Om jag har tränat ser jag som sagt till att lägga till en extra macka & kanske ett glas mjölk. Jag äter hursomhelst tills jag blir mätt - jag lyssnar på kroppen så gott jag kan - även om hjärnan säger annat! Kvällsmålet är verkligen superviktigt! Jag sover verkligen så mycket bättre med ett kvällsmål innan läggdags  - superbra!!!

Så kan en mat-dag se ut för mig! Är väldigt noga med att äta regelbundet. Av den här maten går jag varken upp eller ner i vikt, snarare ner om jag inte passar mig! Förbränningen kommer ju igång ordentligt när man börja äta normalt & regelbundet igen. Jag har inte så  stor lust att säga vad jag väger & så, men jag har ett BMI på 19 & är alltså normalvitkig.  Vissa säger att normallvikten anses vara 18,5, 19 eller 20. Men ja...så är det!

Är det något mer ni undrar över? Fråga på!:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så jättemycket för hjälpen Cattis!=) Du verkar äta jättebra och inte gå till överdrift åt något håll. Du är till stor hjälp ska du veta.

Det är så roligt att läsa om alla dina framsteg och du kä,mpar verkligen hur bra som helst=) hoppas att du verkligen känner att du gör ett bra jobb.

Återigen, tack för hjälpen, du är världens största inspirationskälla!

Stor kram

2009-04-29 @ 16:42:19
Postat av: Katt

Kalasduktig är du tjejen!!! :o)



Ang vid vilket BMI man är normalviktig så beror det på hur gammal man är. Jag är 25 och för mig räknas BMI 20 som gränsen för normalvikt.



2009-04-29 @ 17:15:43
URL: http://livetslabyrint.blogspot.com
Postat av: Sara

Shit jag blir alltid helt stumm när jag läser dina inlägg, jag fattar inte hur du kan vara så stark i dig själv och gå emot.. Men kanske beror på att du vill nåt annat? Du kanske inte vill följa anorexian? Jag tycker du är grymt duktig bara så du vet, gäller det där med hounung oxå, jag hade aldrig vågat mig på såna saker som du gör.. Du är en grym tjej :)

Massa kramar

Och kämpa på!

2009-04-29 @ 18:49:53
URL: http://www.anorexiia.devote.se
Postat av: Louise

Mhh vad gott!

2009-04-30 @ 00:16:19
URL: http://louisekarin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

hur ofta äter du godis/glasS?

hur mycket brukar det då bli?



Fan - du är så jävla grym! Jag blir alldeles tårögd!

2009-05-02 @ 19:45:28
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0