Ny dag - nya tag!



God Morgon!

Här sitter jag, stressad som alltid!:S Har försovit mig. Ställde klockan på sju, men somnade om & vaknade nio. Herregud, jag har ju för fasen påsklov! Men nejdå, pluggpluggplugg.

Har precis ätit en god & mumsig frukost! När jag var på hemköp igår så blandade jag en egen mussli. (Ursäkta men jag vet inte hur man får två prickar ovanför u:et, haha...därav mussli.)

Min "Mussli" haha.

* Dinkelflingor
* Dinkelpuffar
* Pumpakärnor
* Gojjibär
* Russin
* Vetekli
* Linfrön
* Allbran-flingor
* Solroskärnor


Dagens Frukost:

* Fil med mussli & skivad banan
* En grov avokadomacka
* Ett kokt ägg
* En kopp kaffe


Sådär! Nu borde jag stå mig ett tag!;)

Har märkt en sak väldigt tydligt! Jag är sjukt mycket hungrigare nu än förut! Eller...jag behöver liksom mycket mer för att bli mätt! Det tar jag som ettt friskhetstecken! & jag skiter fulllständigt i alla förbannande kalorier!:S Jag ska äta tills jag blir mätt, punkt! Herregud, min kropp kan väl själv tala om när den är nöjd, det ska inte behövas räkna kalorier & mäta upp mat för det. Sjukt beteende jag har hållit på med, verkligen, inser det nu. I början kunde jag inte känna varken hunger eller mättnad. Nu kan jag det, & nu ska jag våga lite fullt ut på dessa signaler.

Nej, nu är det brådis!

Vad hade ni till frukost idag?:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, jag bara älskar din blogg! Den har allt=) Du är så toppen, Cattis, världens kämpe och jag känner igen mig så mycket! Att lyssna på kroppen är ett vinnande koncept om något:)

Puss

2009-04-17 @ 10:14:14
Postat av: jenn

gillar bloggen :)

2009-04-17 @ 19:48:38
URL: http://morkret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0