Storyn om helgen i Gävle!



Heej! Sorry, hann inte med någon uppdatering igår:S Kom hem sent efter plugg hos kompisar!

Menmen. Hur som helst Nu tar vi ett snack om Gävle!:) Det var väl najs..skolan verkar helt ok. Har ju som sagt redan sökt. Har än så länge sökt tre utbildningar:

1..Hälsopedagogiska programmet - Gävle
2. Dietistprogrammet - Göteborg
3. Hälsa & Wellness - Karlstad


Som sagt var..skolan verkar helt ok! Var ju lite dött där med tanke på att det var lördag, ok..det var ju folk där såklart, men inte så fasligt många! Kanske var det som gjorde ett litet stelt intryck. Men i får se!:)

Okej..Utmaningarna i Gävle då!

Det började såhär:

Fredag:
1. Innan jag åkte iväg fikade jag med några kompisar, mitt mellis blev kladdkaka & grädde. Panik.
2. När jag kom fram till Gävle blev vi bjudena på middag..Lasange. Läskigt, har inte ätit det på skitlänge.
3. Efter maten blidde det smågodis. Hey, jag ville ju också vara "normal"! Så jag mumsade i mig några bitar. Proppmätt.

Lördag:
1. Helt okej frukost & lunch. Melliset blev äppelkaka & vaniljsås (observera att vi blev bjudna på det här av hon vi bodde hos).
2. Middag blev..tadaaa...smörgåstårta! Läskigt, mumsigt gott.
3. På kvällen gick vi på bio...detta innebar lite godis. De andra tog det, & jag vill också ha. Så ja.

Söndag:
1. Frukost helt ok.
2. Förmiddagsfika innan vi åkte hem från Gävle - Yoghurtglass med jordgubbar & kaffe. Ganska okej, j*vligt bra träning!
3. Sen lunch efter 3,5 timmars bilkörning. Fredagens restet, Lasange som vi fick med oss hem, så vi skulle slippa laga lunch efter att ha åkt så långt.

Sen hör det även till saken att jag inte rörde mig ett skit under denna helg. Vågen törs jag inte ens snegla på. Bara det att det blir Mora på onsdag, & då tror jag vågfan kommmer fram. Men då tänker jag nog tyvärr vara barnslig & vägra!:S

Jaja..en bra helg med bra utmaningar!!!:) Igår blev det också maraboue digestive på eftermiddagen...i samband med mensen blir jag sjukt chokladsugen, så då tyckte jag det var en bra utmaning! Kan ju säga att jag hade en del ångest & panikkänslor i kroppen...menmen! Heja mig!:)

Men himmel & pannkaka! Nu har jag bråttom...igen! Haha... Just ja! Dagens Frulle innan jag sticker!:)

Dagens Frukost:

* Gröt med rivet äpple, kanel, pumpakärnor & sojamjölk
* En grov ostmacka
* En kopp kaffe med mjölk


Ha nu en superbra dag!:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Louise

gud du är så duktig att jag blir alldeles varm i kroppen av stolthet :D en helg med lite "ovanlig" mat gör inte att du går upp vettu! skitbra gjort, där fick ätstörningen liksom! shit du har kommit sååå långt mot ett friskt liv! kämpa vidare, ingen kompensation nu va!?



kramar

2009-04-07 @ 08:55:51
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Sara

Oh shit vad du vågar! Duktig du är.. Hur hög var din ångest? Lr du tänkte kanske inte så mkt? Lr försökte inte tänka ialf... Hur taklar du din ångest när du äter så mkt "förbjuden" mat?

Hoppas att det blir bra med skolan och dina val. Vilket vill du mest gå?

Kram!

2009-04-07 @ 10:49:27
URL: http://www.anorexiia.devote.se
Postat av: Sarah

Du är ju BÄST!

2009-04-07 @ 14:17:37
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gud vad bra du är och modig! Du är ju bäst! Vilken förebild! Nu blir jag glad :D

2009-04-07 @ 16:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0