Matsedel v.8



Hej sönötter!:D Sitter här med nymålade knallrosa naglar & smuttar på en kopp blåbärste..mm:)

Har knåpat ihop en matsedel för kommande vecka! Alltid lika roligt att hitta nya recept:D

Matsedel v.8

  

Måndag:

·        Frukost: Gröt med skivad banan, valnötter, pumpkärnor & ägg

·        Lunch: Falukorv & mos

·        Middag: Majsscnitzel med couscous & yoghurtdressing

  

Tisdag:

·        Frukost: Grovt bröd med avokado, keso & ägg + frukt

·        Lunch: Pasta & köttfärssås

·        Middag: Tonfiskrisotto

  

Onsdag:

·        Frukost: Gröt med rivet äpple & kanel +  ägg

·        Lunch: Stekt fisk, potatis & sås

·        Middag: Sojakorvgryta med quinoa

  

Torsdag:

·        Frukost: Fruktsallad med keso &  ägg

·        Lunch: Köttgryta & potatis

·        Middag: Makrillomelett


Fredag:

·        Frukost: Smoothie & macka

·        Lunch: Risgrynsgröt med macka& frukt

·        Middag: Kycklinggryta med råris

  

Lördag:

·        Frukost: Gröt med skivad banan, valnötter, pumpkärnor & en grov macka

·        Lunch: Köttbullar, potatis & lingon

·        Middag: Lax i ugn

  

  

Söndag:

·        Frukost: Grovt bröd med avokado & keso, frukt & ägg

·        Lunch: Tonfiskpasta

·        Middag: Linssoppa med grovt bröd


Sådär, där var kommande veckas matsedel! Mmm, mums:) Som jag nämt tidigare äter jag ju lunchen som serveras i skolan. Å mellisen planerar jag inte in, utan tar det som finns. Mellis är VIKTIGT!!!!!!:)

Tycker om att göra matsedel för varje vecka, känns bra, för man vet vad man ska äta, & vad som ska handlas.:) Det värsta är att stå å blänga med huvudet i kylskåpet, vrålhungrig & inte ha en aning om vad man ska äta!

Hur tycker ni? Är det bra eller dåligt att göra en matsedel för veckan?

Puss!
Cattis



Kommentarer
Postat av: Sanna

Håller med dig! Jag har precis suttit och knåpat ihop veckans matsedel jag med :) tänkte lägga ut den på bloggen sen!

2009-02-15 @ 18:45:37
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Malin

Låter perfekt ju, gott :) Ibland önskar jag att jag också gick i skolan och fick mat lagat till lunch. Kram

2009-02-15 @ 19:47:03
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Sarah

Värsta god matvecka du har framför dig då:) Jag blev fett sugen på falukorv & potatismos när jag såg morgondagens lunch haha:-P

2009-02-15 @ 21:56:44
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Umma

Oh blev sugen på ugnsbakad falukorv med mos när jag såg din matsedel. Mums!

2009-02-15 @ 23:30:45
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Umma

Glöm inte att preparera falukorven med sjukt mycket senap och bostongurka bara :)

2009-02-16 @ 18:26:05
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0