Nu jäklar, snart ska jag bli frisk!



Hej Sötnötter!:) Hoppas ni mår fint!

Jag mår sådär..är hemma från skolan idag IGEN. Har bara pyttepyttelite feber..trött & är typ helt döv på vänster öra..så då tyckte jag att det var lika bra att jag höll mig hemma en dag extra..får hoppas att jag är helt feberfri imorrn, så jag kan försöka ta mig till skolan! Usch, missar alldeles för mycket annars!

Bild på min mumsiga frukost också, hihi:) Min aptit börjar komma tillbaka, kanske ett tecken på att jag börjar bli frisk från den här förbaskade förkylningen!!!

Dagens frukost:

* Gröt gjord på axas grynblandning med skivad banan & valnötter
* Grov macka med smör & ost
* En kopp kaffe


Mmm, mums!:) Å nu börjar jag äntligen känna vad maten smakar, eeyy, hurra! haha:)

Hela förra veckan har verkligen varit en utmaningevecka..å det har varit bra! Har lärt mig följande!

1. Kroppen behöver verkligen mat & näring, även fast man ligger stilla i en säng & snorar hela dagarna!

2. Jag går inte upp 100 kilo för att jag äter lite choklad & glass, även fast jag är helt stilla, & ända äter vanlig mat. Hey, byxorna passar ju än!;)

3.  Det enda sättet att bli frisk från t.ex en förkylning är att tillåta sig själv att VILA! Inte springa omkring eller g ut & gå! Utan bara ligga stilla & vila!

Sådär..lite har jag allt lära mig!;)

Nej, nu ska jag försöka plugga lite! Kan behövas!

Vad ska ni göra idag?:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Sanna

Skönt att du känner dig mycket bättre. Det är aldrig roligt att komma efter i skolan, och för att inte tala om hur mycket annat roligt man missar!

Idag ska jag göra klart min examinationsuppgift som jag ska redovisa i morgon... Gick faktiskt upp åtta för att plugga så har hunnit med en hel del. Annars blir det veckohandling på willys, hämta ut paket på posten, träna om ja hinner mm. Du då? Mysa i soffan? =)

2009-02-09 @ 11:29:31
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Molly

hej cattis!

hoppas att du känner dig bättre nu :) trist att vara förkyld :(

tack för din gulliga kommentar, den värmde otroligt mkt i vinterkylan :)

du får ha en underbar fortsättning på dagen och denna veckan :)

take care! kramar

2009-02-09 @ 14:51:08
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

tack fina du för din kommentar! <3



känsn så skönt att DU skriver så, för du har faktiskt varit här själv och lyckats kämpa dig ur det.. Du är en förebild ska du veta!! ta hand om dig, kramar

2009-02-09 @ 20:38:48
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0