Ny vecka, nya tag!



Så var det måndag igen då! Har precis ätit frukost, mm!:)

 Dagens Frukost:

* Gröt gjord på axas grynblandning med skivad banan, valnötter & pumpakärnor
* 1 kokt ägg
* En kopp kaffe


Mm, jättegott!:)

Annars så blir väl dagen rätt lång! Skola från 9.00-16.30 & sen direkt till gymmet! Så jag är väl hemma vid 18.00 ungefär!

Vad händer för er idag?:)

Slänger upp veckans matsedel förresten!:) Med reservation för vissa ändringar!!! Sen äter jag ju lunchen i skolan som sagt, så den maten kan jag ju inte påverka, hehe.  Även om jag önskar att jag kunde..skolans mat är väl kanske inte den bästa..menmen..man ska inte klaga!!

Veckans mat:

  

Måndag:

  

·        Frukost: Gröt med skivad banan & nötter + 1 ägg

·        Lunch: Pasta & köttfärsås

·        Middag: Böngryta med sojakorv

    

Tisdag:

  

·        Frukost: Smoothie & macka

·        Lunch: Potatis, stekt fisk & dressing

·        Middag: Gratinerad paprika med broccoli & parmesanost

  

Onsdag:

  

·        Frukost: Gröt med skivad banan & nötter + 1 ägg

·        Lunch: Chickybits, ris & sås

·        Middag: Omelett med skinka, spenat, riven ost & tomat

    

Torsdag:

  

·        Frukost: Makrillmacka, ägg & frukt

·        Lunch: Pasta & skinksås

·        Middag: Linssoppa & bröd

   

Fredag:

  

·        Frukost: Gröt med skivad banan & nötter + 1 ägg

·        Lunch: Potatis, cevapcici & grönsaker

·        Middag: Kyckling i kokosmjölk, råris & ugnsrostade grönsaker

  
Lördag

  

·        Frukost: Fruktsallad med nötter & ägg

·        Lunch: Quinoa med krämig tonfisksås

·        Middag: Hemgjord pizza

    

Söndag:

  

·        Frukost: Bröd med avokado & keso + fruktsallad

·        Lunch: Fullkornsmakaroner med makrill

·        Middag: Amerikanska pannkakor med bär

Sedan äter jag givetvis mellanmål därimellan, men det brukar jag ta vad som finns hemma. Mellanmålen är verkligen SUPERVIKTIGA, regelbundenhet är A & O!!!

Å på tisdag ska jag för övrigt till SYo:n & prata om framtiden, haha. Ska kanske göra högskoleprovet igen, för säkerhets skull.Sen söka till hälsopedagogutbildningen. Kanske Dietist också. Vi får se vad som händer!:)

Puss!
Cattis


Kommentarer
Postat av: Sanna

Mumsig matsedel! Ha en bra dag!

2009-01-26 @ 10:02:01
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Louise

va duktig du är som planerar sådär i förväg :) och som klarar av att äta det okcås! är det någon mat som fortfarande känns extra jobbig för dig? kram

2009-01-27 @ 14:22:19
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0