Sista besöket i Mora i morgon - tårar kommer rinna!



Hej på er!

Anders har magsjuka & jag var själv lite krasslig igår, därav dåligt bloggande. Men idag mår jag bättre - inte Anders dock:)

I morgon är det sista dagen för mig i Mora. Sista dagen hos Kristina som jag har varit hos i över 2,5 år. Jag känner mig likgiltig inför detta sista möte. Hur kommer det att kännas? Att se Kristina i ögonen för sista gången? Att ställa sig på den där vågen i undersökningsrummet för sista gången? (Å dessutom är jag hundra på att minst två - tre kilon har lagts på under de senaste, stillasittande, tårtätande veckorna.). Hur kommer det kännas att säga hejdå till glada Kicki i receptionen som alltit bemöter en så vänligt? Hur kommer det kännas att att lämna allt bakom mig? Kommer jag för sista gången gå genom korridoren på sjukhuset med en styrka och en kämparglöd? Jag hoppas det.

Allt får mig att tänka på första gången jag var där för 2,5 år sedan. Allt var så främmande. Främmande miljö, främmande människor, främmande dofter. När jag träffade Kristina tillsammans med mamma för första gången. Hon var vänlig men ändå bestämd. Men personkemin mellan oss stämde genast. Jag såg att hon förstod mig som ingen annan någonsin skulle göra. Då var jag liten och mager, kände mig som en grå, nästan genomskinlig, liten betydelselös figur som jag beskrev det då. En liten betydelselös figur som ville lämna det här jordelivet. Men nu - några år & välbehövda kilon senare känner jag mig som en ny människa! Färgstark och nyfiken på livet!:)

Men morgondagen...den kommer ändå att bli jobbig. För det är så mycket som jag ska lämna bakom mig. Men imorgon, innan jag kliver ut i verkligheten utanför sjukhuset igen tänker jag gå till kafeterian & köpa en glass för att fira! Ska köpa den glassen jag är mest sugen på! Sedan ska jag för sista gången gå med starka & bestämda steg ut genom portarna med en glass i handen och ett leende på läpparna - nu ska livet börja!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är så glad för din skull att du klarat dig ur det här, lr ialf att du slipper alla kontroller, samtal osv osv, även om det känns både konstigt och jobbigt vilket jag mkt väl förstår! Men det kommer gå hur bra som helst för dig, det ´bara vet jag! Fattar att det känns konstigt och kanske t.o.m ledsamt eftersom du mår så pass mkt bättre nu och du själv säger att du mår bättre, att det hjälpte för dig att gå upp osv, då måste det ju vara rätt svårt att säga farväl. Men jag önskar dig verlkligen dig lycka till i morgon! Kommer att tänka på dig..

Massa karmar till dig starka tjejen!

2009-06-23 @ 23:23:37
URL: http://www.anorexiia.devote.se
Postat av: Rebecca♥

haha, jag åt hela paketet + 65 g mörk choklad ^^ hehe.. mums <3

2009-06-24 @ 22:31:05
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0