Tog jag mig vatten över huvudet igår?



God Morgon fina ni!:)

Har sovmorgon idag, men har ändå hunnit käka världens mumsigaste frulle & tagit en promenad i skogen! Så härligt:) Jag säger bara det - bättre start på morgonen går nog inte att få!:)

Dagens Frukost:

* Fiberhavregrynsgröt med en klick äppelmos & sohamjölk (märk väl ÄPPELMOS, fasen så gott & läskigt!;))
* En grov macka med keso & skinka
* Ett kokt ägg
* En kopp kaffe med mjölk

Vad hade ni till frukost denna fredag?:)

Funderar om jag tog mig vatten över huvudet igår angående min "Dröm-mat-dag"! Visst, jag skulle vilja äta så en dag - men tror inte jag pallar allt det på samma gång - än! En sak i taget tror jag...annars blir det nog bara pannkaka av alltihop! Har ju t.ex redan börjat dagen med äppelmos (har inte ätit det på flera år) & ikväll tänkte jag göra tacopaj! Har alltid svårt för pajer, men det är ju så gott, speciellt tacopaj så det vill jag se som en utmaning:)

Jag måste beta av lite saker i taget...kommer ni ihåg min drömfrukost - som jag önskar jag skulle vilja äta bara för att det är gott! Det var ju "Vaniljyoghurt (3%) med START (som är som kaksmulor, så gott, maha)en limpsmörgås med smör & ost & kaffe." Då har jag tänkt såhär! Istället för att ta allt på en gång kan jag börja med att t.ex ta vaniljyoghurt med kellog´s allbran & limpsmörgås med keso! Då börjar jag ju liksom utmaningen med yoghurten & brödet! Jag tror det blir lugnast så! Eller vad tror ni?:)

Nu ska jag plugga ett tag! Börjar inte förren 12.30 idag (det var första gången vi fick en SOVMORGON typ, tackar & bockar), så jag äter lunch hemma. Blir kålpudding, potatis, lingon & koka grönsaker - riktig husmanskost:) Sen blire PLUGG! Ikväll bara mys:)

Vi hörs! Ha en fin dag!

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Emelie ♥

Jajamensan, och det är ju skönt med sovmorgon också :)

Jättebra framsteg du har gjort den senaste tiden. Fortsätt så. Tycker också att det låter rimligast att ta det successivt, så det inte blir för mycket med alltid samtidigt. Du är BRA!



Hoppas du får en bra dag :)

Kram

2009-05-15 @ 10:39:15
URL: http://emelij.blogg.se/
Postat av: Sarah

På sätt och vis har du rätt. Det är inte värt att riskera ett rejält bakslag, MEN samtidigt kan man inte kompromissa med anorexin i all oändlighet. Vanlijyoghurt med all bran & limpmacka med keso låter som en bra början, men det är precis det, en början. En inkörsport till att äta det DU verkligen vill utan att sjukdomen får lägga sig i!

Jag har själv varit livrädd för start i alla år, men så åt jag det för några veckor sedan, o gissa vad? Här har jag gått o drömt om att få käka kaksmulor till filen och så upptäcker jag att jag inte ens tycker att det var överdrivet gott! Men nu vet jag det, och så slipper jag gå o fantisera:)

2009-05-15 @ 10:52:02
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Louise

du är grym! tror det är jättebra att ta det i små steg, är faktiskt ingen stress! annars finns ju risk att man får panik & faller platt. Fortsätt kämpa som du gör söto <3

2009-05-15 @ 11:21:41
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: pinkhelp

Vad duktig du är, du går i helt rätt riktning. :D



Kram! www.pinkhelp.blogg.se

2009-05-15 @ 11:24:09
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: Molly

god frukost :)

tänkte även titta in och önska dig en bra fortsätning på din fredag samt en bra helg :) take care! kramar

2009-05-15 @ 15:03:47
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag tycker oxå helt klart att du ska ta det i din egen takt. Annars blir det inget bra och du har ju redan kommit så pass långt så onödigt att kanske förstöra något. Skönt med sovmorgon ;)

Kram

2009-05-15 @ 15:16:20
URL: http://www.anorexiia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0