Det är sådant jag gillar!



Mm, god kväll:)


Sitter här med en kopp blåbärste, har på mig Anders joggingbrallor, stor mysig t-shirt & raggsockor! Mmm...nu fattas det bara en sak! Att Anders hade varit här & hållit om mig & pussat mig på pannan. Men ja, man kan inte få allt! har hursomhelst varit ute på en härlig löptur:)

Jag blir så glad. I nästan ett år har jag varit sjuk - förkyld, bakterie infektion, virus, allt! Ätit penicillin & varit till olika läkare i omgångar. Immunförsvaret har fått sig en rejäl skjuts neråt. MEN! Jag börjar sakta men säkert komma tillbaka igen! Visst, jag är fortfarande väldigt trött, men det kanske tar ett tag för kroppen att återhämta sig. Sedan har det varit så många omställningar. För 6 månader och två dagar sedan så blev det Anders & jag- på riktigt. Ni som vet storyn vet hur stort det är. Efter så många år. Det blev han & jag - jag som hade givit upp för längesedan. Nummer två var att jag kom in på hälsopedagogiska programmet här i Gävle, fick för första gången flytta hemifrån - 25 mil. Kanske inte jättelångt, men en bit.

Men nu börjar jag komma tillbaka på banan. Jag pluggar det jag är mest intresserad av i hela världen - HÄLSA! Kost, träning, stress, missbruk, beroenden, kroppen, pedagogik, möte mellan människor - allt! Hur lyxigt är inte det alltså?!:) Jag har börjat träna igen, så som jag har längtat! Speciellt efter löpningen! Jag har varit så ledsen så många gånger när jag har suttit där & snorat, haft ont i halsen. Men nu! PLUS att jag har fina vänner & en underbar pojkvän som jag verkligen vill åldras tillsammans med, som jag vill ha en familj med & som jag vill bo i en litet rött timmerhus med vita knutar med:) Jag längtar verkligen till den dagen jag får somna i hans armar-varje kväll.

Störst av allt är kärleken.

Puss!
Cattis, hälopedagogen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så skönt att du börjar komma tillbaka på banan i gen efter så mkt!! Hoppas det bara blir bättre och bättre nu..

Oj! Är det så länge redan? :) Grattis! Du verkar verkligen super lycklig med honom och du om någon är värd det.. Önskar er all lycka :)

Är oxå sjukt imponerad och glad att du fixat så mkt, du har tagit dig ur din anorexi, flyttat, börjat plugga och du gör det du vill, du lever livet. Kan bara säga grattis :D HIhih..



Jag vet hur mysigt det är att sno deras tröjor och mysa i dem, speciellt när dem fortfarande luktar dem ;)

Hoppas ni kan bo tillsammans och leva tillsammans att din dröm går i uppfyllelse..

Kram på dig!

2009-11-02 @ 21:52:50
URL: http://www.anorexiia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0