Jag älskar att vara hälsopedagog!



God morgon!:)

Har kommit på att hälsopedagogen ÄLSKAR att vara just...eller på väg att bli...hälsopedagog! Shit, det är ju verkligen mitt liv! När jag är klar med hälsopedgogutbildningen som är tre år, tänker jag gå personlig tränare & sedan kostrådgivare. DÅ är jag ALLT det jag vill:) Visst hade jag ibland önskat att jag hade suttit i Göteborg nu på dietistlinjen..men det är så sjukt höga poäng för att komma in, i klass med läkarlinjen. Plus att det jag ser som fördel med att bli hälsopedagog är att man hjälper att förebygga sjukdom, se till det friska, istället för tvärtom. Jag kan ge rådgivning om MÅNGA faktorer som rör hälsa! T.ex. kost, fysisk aktivitet, stress, sömn, alkohol, drogmissbruk, spelberoende, ALLT!

För hallå?! Finns det  något mysigare än att kika i en massa kokböcker, med fina bilder, och goda hälsosamma recept, och sedan göra en matsedel för veckan därutav?:) Både bra för ekonomin & hälsan:)

Å finns det något underbarare att efter ett hårt träningspass, duscha, äta en god middag & krypa upp i soffan med en kopp te? Nja, tror inte det:)

Så här dagens agenda ut, med även mat & motion.

7.00 Frukost - Fiberhavregrynsgröt med kiwi & valnötter, ett kokt ägg + en kopp kaffe
8.00 Möta upp Hanna & gå till skolan, tar en halvtimme.
Skola & förmiddags mellis; ett äpple.
12.00 Gå hem från skolan!
Lunch: Fullkornspasta, köttfärsås & grönsaker
Städa
Gå ut på promenad med Camilla
Hem & käka mellis: Kesella med jordgubbar +en mandarin & grönt jordgubbste
PLUGGA!
Träning: step/styrka
Efter träning- banan & keso
Middag! Skinkaomelett med en massa kokta grönsaker
Slappa!

Härlig dag va?! Tycker jag iaf:)

Puss på dig Anders som är sjuk, bli frisk gubben!<3

Puss!
Cattis, hälsopedagogen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skoj att du är så nöjd med ditt val som du är och jag tror verkligen det är ett perfekt yrke för dig :) Det finns ju som sagt så mkt man kan utvecklas till genom din utbildning. Massa bra!



Kramar

2009-11-10 @ 13:02:53
URL: http://www.anorexiia.devote.se
Postat av: Mikaela

vad härligt med folk som brinner för det de gör :)

2009-12-25 @ 13:00:55
URL: http://mikkatude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0