Muskler, hey muskler!



God kväll!


Okej...fy fasiken vilken dålig uppdatering! Nu blir det skärpning!

Men här kommer anledningarna till dåligt bloggande:


1. Har varit sjuk - varit hemma i Malung utan dator
2. PLUGG!
3. TENTA!


Så...sorry! Men nu ska det bli bloggande igen!:)

Det är hursomhelst väldigt kul i skolan! Mycket, intensivt, krångligt...men ändå förbaskat kul!:) Jag älskar det här!!!:) Vi har haft en tenta i fysiologi & toxiologi, men som jag missade för att jag blev sjuk. Så den ska jag göra den 21 december istället. Lite småsurt, men that´s life!

Nu håller vi iaf på med det andra momentet i humanbiologin, nämligen rörelseapparaten, som vi har tenta på den 14 december! Alltså, skelett, leder, fogar, muskler m.m. Förra veckan pluggade vi skelettdelar & leder på latin! Nu ska musklerna hängas på & det blir ännu krångligare! Men vi har världens bästa föreläsare som verkligen är engagerad & vill att vi ska lära oss!:) Å jag VILL LÄRA MIG!:D Har tillochmed lagt till en extrakurs, kvällskurs nu till vårterminen som heter välfärdssjukdomar & fysisk aktivitet! Ska bli så skoj!:D

Idag har jag gått i en dimma tror jag.
.haha..varit så trött! Började med att klockan ringde i en lägenhet i Borlänge, närmare bestämt hos Anders. Klockan ringde kl 06.00 & jag var så trött så jag hade verkligen lust att sturnta i att åka de 10 milen till Gävle. Men Anders lyckades tvinga upp mig!;) Sedan föreläsning från 8.45-12.00, hem & åt lunch, satt upp julgardiner, ljusstakar & lite sådant! Mys:) Efter det åkte jag till willys & veckohandlade! Å sen stack jag iväg & tränade för första gången på två veckor, efter feber & halsont!

Dagens träninsgpass:

Uppvärmning: Crosstrainer 15 minuter

Styrka - överkropp

Biceps curl
Triceps
Dips
Ryggresning
Sneda bukmuskel
Raka bukmuskel
Axellyft


Sådär..började lite smålugnt nu när jag varit sjuk! Inga vikter, förutom biceps & triceps. Annars bara med egna kroppsvikten! Kändes härligt:)

Nu ska jag sussa! Snart ringer ju klockan igen & jag ska upp!

SÅ gonatt:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0