Träning & kost - som handen i handsken!



Hej hopp!


Kom att tänka på hur SUPERviktigt det är att äta rätt, speciellt före och framförallt EFTER träning!

Lita tips!

Om du tränar efter frukost, se då till att äta en rejäl frukost så att du orkar träna, och efter är det viktigt att du inom ungefär 30 minuter äter ett mellanmål med snabba kolhydrater, som fyller på glykogenet i musklerna. Även protein. Ex. en banan & en kesomacka. Ungefär en timme efter äter du lunch där du förser kroppen med både kolhydrater, fett & protein för att reparera nedbrutna musklerfibrer!

Många tränar som galningar,
men de märker ingen märkbar skillnad! Oftas beror detta på att musklerna får för lite byggstenar i form av speciellt protein, som gör att musklerna börjar äta av sig själva istället. Det kan även bero på att man inte VILAR tillräckligt! Det är framförallt under VILA musklerna byggs upp och blir starkare!

Tänk på att bilen kan inte åka fort utan bensin, när det snart är slut på bränsle stannar den långsamt & tillslut har man soppa torsk! Tänk på att det är likadant med kroppen!!!

När jag är på gymmet ser jag många som springer runt med massa proteinshaker & barer som de hinkar i sig. Jag är skeptiskt till det där..för förutom proteinet tillför man ju faktsikt kroppen andra konstgjorda ämnen...då tycker jag att det är bättre att dirrekt efter satsa på ett proteinrikt mellanmål som kan innehålla, ägg, keso osv.

Det är i alla fall vad jag anser- men alla är vi olika:)

Nu ska jag i alla fall åka på yoga! Skönt att varva ner lite:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen.

 


Kommentarer
Postat av: Anders L

Du är bäst! På allt! Smart, snygg, intelligent, Einstein, söt, stark och allt sånt! =)

2009-11-11 @ 19:47:23
URL: http://lindholmanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0