"Får" en hälsopedagog göra så?



God Morning Sunshines!

Jag tror jag älskar det mesta som en hälsopedagog "bör" älska. Jag tycker det är jätteroligt att se till att jag får i mig, näringsrik (& god), väl sammansatt kost & jag älskar att röra på mig! (Nästan så att jag fäller en tår nu för jag tänker på saknaden av löpningen igen).

MEN! Jag har ETT problem - där jag är extremt ohälsosam! SÖMNEN! Jag försöker lägga mig i tid om kvällarna...men varför går det inte?! Jag är dödstrött alla andra timmar om dygnet, förutom timmarna runt läggdags. JAG KAN INTE SOVA! Jag fattar inte- Dessutom stressar jag runt som en skållad råtta fram och tillbaka innan jag ens hinner...VÄNTA! Där har vi det STRESS! Jag är ju sjukt stressad hela tiden! Nej men hurra...så hälsosam var jag när jag tänkte efter....dags att skärpa sig!

SKÄRPNING CATTIS!

New rules in the house!

* Lägga sig senast 21.30 på vardagar. Läsa bok till 22.00 sen släck!
* Coola ner lite. Det är inte hela världen om jag misslyckas ibland, världen går inte under!
* Ligga på spikmattan 30-40 minuter om dagen. JAG TROR PÅ MIN SPIKMATTA!


Sådär! Håll de här för tusan nu!

Jaja..Dagens frukost kanske?

* En grov macka med mosad avokado
* En grov macka med keso & skinka
* Ett (över)kokt ägg
* En banan
* En kopp grönt te


Yumyum.

Nu måste jag skynda mig! Skolan väntar! Plus att jag har anmält mig til en frivillig kurs i studieteknik! Kan nog vara bra:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Sanna

Roligt att du trivs med plugget :) vad läser ni om nu?

Oj, 21.30, det var inte illa pinkat! hoppas du lyckas :)

2009-09-09 @ 08:32:33
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

Hej!



Jag tänkte bara tipsa om en tävling som pågår just nu på Modezine, där du kan vinna din drömoutfit (värde 2 000 kr).



Gå in och tävla!



http://www.modezine.com/se/butiker/halens/

2009-09-09 @ 12:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0