Träningsvärk, Perelli, plugg & kaffe



God eftermiddag!:)

För det första! Jag har en sådan SJUK TRÄNINGSVÄRK i benen & rumpan efter gårdagens gympass. Helt otroligt, går som en gamamal kärring som har skitit på sig. Fint...o ja...haha;)

Sitter här & dricker kaffe & ska precis ta tag i pluggandet. Anders har bortmatch så jag är själv i lägenheten & kan tentaplugga i lugn & ro:)

Men! Lite om gårdagen då! Kom til Anders vid 17.30, då åkte vi till willys & handlade lite gottigt till kvällen! Vi bestämde oss för att göra enchiladas! Vi gjorde tacoköttfärs & sedan blandade vi i lök & tacosås medium. Sedan lade vi på köttfärsen i en tortillia, med lite ost & sen rullade vi ihop. Gjorde åtta sådana, lade i en ugnsform & strödde ost över! Sedan hade vi det i ugnen i 15 minuter, tills osten smält & fått färg:) Till dessa smaskigheter hade vi sallad, salsa & gräddfil! MUMS! Kan rekommenderas:)

Efter middagen kollade vi på idol, criminal minds & smaskade godis:)

Idag sov jag till nio, käkade frulle & sedan åkte Anders vid tolv för att åka på match. Jag fixade mig iordning & stack till kuppan (Kupolen, köpcentrum). Dert är 20 års jubileum där i helgen, så det var fullsmockat med folk!!!! Men! Charlotte Perelli var där & sjöng & signerade sin nya bok" Kan du kan jag". Har faktiskt funderat på att köpa den ett tag, så nu passade jag på när författarinnan var där & signerade & allt;)

Köpte även lite smått & gått. B.la. röda & vit-prickiga grytlappar på Åhléns, stor tekopp på Indiska, sjal på HM & en välkomstskylt på kuckelikana.!:)

Nej, nu måste jag faktiskt ta tag i det här pluggandet...klockan 18.00 ska jag börja med maten, så gubben min har käk när han kommer hem;) Ikväll blire räksallad med dillsås & gott bröd till. Mumma hörre ni:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0