KLANT!



Ja hörre ni...jag måste då LÄTT ta FÖRSTA PRRIS i KLANTIGHET! Igår kväll skulle jag ta lite te och smörgås. När jag skulle skära brödet slant jag (fråga inte hur jag gjorde - vet det inte ens själv) & skar mig i vänster långfinger & pekfinger. Jag hinner knappt fatta något innan blodet bokstavligen FORSAR & jag springer & hämtar en handuk som jag trycker hårt på. Efter ett tag börjar blödningen avta & jag vågar kolla på fingrarna. I pekfringret har det bara blivit ett litet skrap på ytan så att några bloddroppar sipprar ut. Men i långfinret är det ett jävla jack, rätt över senan!!! Bra gjort. Vid det här laget mår jag dessutom så himla illa...känns so jag ska spy.

Ringer hursomhelst sjukvårdsupplysningen & hon säger att det kan vara lite lurigt bär jag har skurit mig över en led (även om den inte gått av) för det kan lätt bli infektioner & jag kanske måste ha penicillin.Hon påpekar att det inte är någon idé att jag åker till akuten, för då får jag sitta där tills morgonen efter. Hon säger att jag ska tvätta rent, försöka tejpa ihop jacket på egen hand & sedan ta en alvedon & försöka sova. Check.

Nu har jag ringt hälsocentralen, de ska ringa upp 9.30. Hoppas jag får en tid snabbt så de kan kolla på min tass.

Puss!
Cattis, klanten, hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0