Fältstudier!



Hej hopp!

Förre veckan var jag lite halvsjuk, ont i halsen, igen. På torsdagen & fredagen hade jag fältstudier på Falun/Borlängehälsan och var med en hälsopedagog! Det var intressant, hade gärna velat vara där längre!!
På fredagskvällen åkte jag & Anders till Gävle för att kolla på idol, vilket var skoj:)

Idag har jag varit första dagen på min andra fältstudideplats, arbetshälsan i Malung, som också är en företagshälsovård! Slutade kl 14 idag för det fanns inte så mycket mer att göra, så jag lånade hem en bok om KBT vid fetma & övervikt som jag tänkte att jag skulle läsa nu, inför viktgruppen som är på onsdag! Det ska bli intressant! De träffas tydligen en gång/vecka i ca två timmat varje gång! I Malung har de ingen hälsopedagog på företagshälsovården (men jag tycker att de behöver en, läs mig;)) så det jag kommer göra under 1,5 vecka är bland annat att följa med företagssköterskan på lite uppdrag, vara med rehabassistensen när hon gör lite hälsoundersökningar och vara med en sjukgymnast när denne gör konditionstester! Så man får ta det för vad det är, även om det känns som att det blir mer "sjukdomsinriktat" på den här företagshälsovården än den i Borlänge.

Det tredje stället jag ska vara på under 2 veckor är på TRIM, träning i Malung! Där tänkte jag bland annat göra en enkätundersökning & sen får vi se vad jag ska hitta på! Har ju även en massa uppgifter knutna till fältstudierna som jag också ska göra under de här veckorna!

Nu tänkte jag dock att jag skulle ta en långpromenad & få en gnutta dagsljus innan mörkret lägger sig över byn!

Hörs!

Puss!
Cattis, hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0