Mattrender, kläder & vetenskapliga artiklar.



Hallå gott folk!

Idag har jag varit i skolan på föreläsning mellan 9-12, en föreläsning om mattrender. Det är så intressant att lyssna på allt matprat, jag blir så uppslukad! Tänk att få chansen att jobba med något & utbilda sig till något som man verkligen brinner för! HÄLSA!:)

Idag var det medlemsdag för hälsopedagogerna & de sålda b.la. föreningskläder. Å jag slog på stort & handlade för en hel tusenlapp!! Ett träningställ (byxa, tröja, shorts, t-shirt) + en hoodtröja & givetvis var vår logga med på kläderna också! Även om det kändes dyrt att slänga ut en tusing så kändes det ändå värt det. För det första hade jag ändå tänkt att köpa nya träningskläder. Priset för träningsstället vad 750 kr & det var ändå billigt. Dessutom är det ett kul minne från utbildningen att ha kläder med mitt yrkesnamn på!:)

Håller just nu på att läsa vetenskapliga artiklar (engelska) om sambandet mellan lågkolhydratdieter & diabets typ 2.

Känner mig forfarande lite "halvsjuk", har känts så i två veckor, som att det är en förkylning på g, men som inte bryter ut...det är såå drygt! För jag har en enorm träningsabstinens! Tränade muskelpass i måndags & har egentligen bokat spinning/styrka idag, men jag funderar på om jag ska vila idag, bara ta en promenad. Vi får se...

Nu, åter till plugg!

Puss!
Cattis, Hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0