Sitter i skolan & lyssnar på signalerna!

Hej!

Sitter i skolan...är liksom..bara omotiverad..har varit det ett par dagar nu..men ja, med lite tur så vänder det väl:)

Åker förövrigt HEM till Ebäck på lördag för att stanna tills nästa söndag. Å det ska bli så skönt att komma hem där jag känner mig som mest hemma, där jag kan slappna av, där jag kan gå ut å promenixa (det kan jag ju här också, vilket jag också gör, men det är inte samma grej att knata runt i en stad), ska bara se upp för vargarna liksom;)

Ja...det ska som sagt bli skönt att andas lite annan luft. Har dock varit konstig i halsen flera dagar nu, haft ont...men det är ändå ingen förkylning som har brutit ut, så jag vet inte...har promenerat en timme varje dag den här veckan (när jag går fram å tillbaka till skolan), men har inte "vågat" mig på att träna. Så tråkigt när man känner sig så "sugen". Funderar dock på att vila idag för säkerthetsskull å sedan gå till gymmet imorgon. Om det känns bra blir det löpning på lördag å gymmet hemma i malung på söndag..men..vi får se vad kroppen säger! Under perioden jag led av ätstörningar lyssnade jag verkligen inte på kroppen, men det är det jag försöker lära mig nu. För de signaler kroppen visar brukar sällan vara fel, kroppen vet vad som är bäst för den, det är oftast bara vi som är dåliga på att uppfatta och lyssna efter signalerna.



Puss!
Cattus, hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0