Förändringarnas tid är här.

 
God förmiddag!
 
Har haft en fin helg! I fredags var jag & mamma till Karlstad på shopping med Lena & Erika, fick med mig en tröja, en blus & ett linne hem. I lördags var jag på kräftskiva & igår söndag bakade jag & mannen bullar för hela slanten. Förutom att jag hade migrän, så har helgen varit fin!:)
 
Men vet ni vad, det känns i kroppen, förändringarnas tid är här! Jag riktikgt känner hur jag har kommit in i en ny fas, en ny period i livet. Jag har gått i skola i största delen av mitt liv, i 15 år på raken, smack, bam, pang. Å nu, det är första gången i mitt liv jag inte har gått tillbaka till skolan på hösten, första gången då jag inte riktigt vet vad som händer. Å det är skrämmande, läskigt, konstigt, roligt, knepigt, olustigt, utmanande. Ja, en massa känslor. Men hur som, förändringarnas tid är här, har avslutat ett kapitel, vänt blad & nu börjar ett nytt kapitel. Å det är upp till mig att fylla det med något! Jag är nyutexaminerad Hälsovetare/Hälsopedagog, jag är 22 år, jag är nyfiken, lite smårädd, förävntansfull & ja. Ni hör ju, rätt rörigt i huvudet, men jag tar en dag i taget, carpe diem, eller, jag FÖRSÖKER i alla fall.
 
Så vad gör jag nu? Vad händer nu? Just nu bor jag hemma & det verkar som att jag kommer bli kvar hemma ett tag i alla fall, tar en dag i taget som sagt. Har sedan sommarschemat tagit slut hoppat in lite på Folkhögskolan lite då & då. Men nu hörreni, om ett tag så väntar en spännande utmaning! En utmaning som Hälsopedagog, min första utmaning, min första chans att visa vad jag går för! Spännande va?;) Så jag blir på hemmaplan just nu, med mamma & Bamse. Jag & Anders får vara särbos en stund till, men hey, vi är rätt vana efter 3,5 år, så ett tag till får  vi klara. Är så otroligt glad att jag har träffat den människan, vi skrattar,kramas, gråter, retas, myser, allt. Fina man.
 

Höst, nystart! Friska vindar, nya vindar! Blir det någon förändring för er där ute?
 
Förutom allt ovan så här jag lite jag skulle vilja förändra. I sommar har det blivit lite väl mycket av det goda, vilket, märks & känns, that´s it. Så bort med godsaker är steg ett, inte helt, men i mindre mängd, ingen mår bra av för mycket socker. Känner också att jag vill få in mer fisk & skaldjur in i kosten, äta mer av det vita köttet & mindre av det röda. Vad det gäller motionen vill jag ha variation! Härliga promenader, löpturer, gym & sen vill jag börja yoga! Med detta hoppas jag att jag ska komma till en bättre form än vad jag är nu!
 
Förändringar:
1. Bort med sötsakerna! En dag i veckan funkar fint.
2. Äta mycket fisk, skaldjur & kyckling.
3. Variera motionen för motivationen!
 
Vad är era mål, era förändringar, om ni har några?:)
 
Nej vet ni vad, nu ska jag ut på en härlig promenad denna fina höstdag!:)
 
Vi hörs!
Cattis, Hälsopedagogen

Kommentarer
Postat av: Mia

Cattis! Höjt av dig om du är i borlänge nån gång så kan vi ses och ta en kaffe eller en promenad, jag bor ju här nu :) puss!

2012-09-11 @ 10:13:41
URL: http://byggmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0