Mmm, goood frukost!:)



Morning Sunshines!:) Är ni vakna? HIhi;)

Har precis ätit en god & mättande frukost!:) Stekt gröt med rårivet äpple & keso + ett ägg. Mmm:)

Gör så här:

Gör gröten kvällen innan, & ställ in den i kylskåpet över natten. På morgon skär du sedan gröten i lagom stora skivor, har i en klick smör i stekpannan & steker gröten på båda sidor, tills den fått en knaprig & gyllenbrun yta. Servera med t.ex. rårivna äpplen & kanel, lingonsylt, äppelmos, eller något annat som fallar i smaken!:)
Vips! En jättegod & mättande frukost:)


Ursäkta för den dåliga bilden..var så ivrig att smaka, så jag hann aldrig lägga ner så mycket tid på att få en bra bild..haha. Hoppas ni har överseeende;)

Vad hade ni till frukost denna söndagsmorgon?

Puss!
Cattis


Kommentarer
Postat av: Cornelia ♥

Åh va gott med stekt gröt :P Har inte testat det än, men nån gång så! :D



Tack sötnos, ha en bra dag du med! KRAM <3

2009-01-18 @ 10:46:17
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Umma

Jisses vad gott det ser ut. Var evigheter sedan jag åt stekt havregrynsgröt. Gjorde stekt polenta till middagen igår och det liknar stekgröten lite förvisso. Men Mmm! Ska nog göra din frukost imorgon.



Jag käkade yoghurt/musli och macka. Inte så uppfinningsrikt men äsch. Gott!

2009-01-18 @ 11:36:21
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Anna

Det har jag aldrig ätit.. Borde testa för det verkar ju gott =) Tror du att det fungerar med rapsolja istället för smör, eller kanske bregott?

2009-01-18 @ 19:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0