Fin helg med en fin man!

 
God kväll!
 
En liten snabb update innan det är dags för mig att krypa till kojs!:)
 
Helgen har spenderats i Borlänge tillsammans med min man, väldigt mysigt. Kom dit i fredags, vi åt tacos (fast med kyckling, inte köttfärs:)) & kollade på Fångarna på Fortet, somnade tidigt! På lördagsmorgonen gjord vid goofrukost, scnoes, massa frukt, ägg  kaffe. Mys:) Tog det lugnt på förmiddagen, åkte till kupolen en sväng. Promenerade hem till Anders moster Carina, där var det en massa människor (Carina, Alf, Anders mormor & morfar, massa barn, Alfs syster) & blev bjudna på kaffe & kladdkaka, satt fint:) Promenerade hem till Anders, lagade lövbiff (av älg) & rådjursfilé med ugnsrostade rotfrukter, majskolv, & sallad, yum. Kollade på film & åt lördagsgodis, lite för mycket, att man aldrig lär sig!;)
 
Idag gick vi inte upp förren 9.30, vi åt frukost, åkte iväg till kupolen igen, åt lunch, sedan skulle Anders spela match & jag åka hem. Fin helg som sagt:)
 
Nuu ikväll har jag varit på ett nytt (för mig) pass på gymmet, nämligen kettlebell-cirkel! Ett kul & svettigt pass, ja, svetten bokstavligen rann:) Tio olika stationer där fokus låg på kondition & styrka med dessa härliga klot involverade i varje övning! Jag kommer definitivt gå på det igen:)
 
Träningsveckan har överlag sett helt okej ut, är rätt nöjd. Fått med alla delar jag vill, kondition, styrka, balans, rörlighet. Har dock inte blivit ett enda löppass utan kondition i andra former.
 
Veckans träning/fysiska aktivitet:
 
Måndag: Powerwalk 1 timme + Yoga 55 min
Tisdag: Powerwalk 1 timme + core 25 min, Trim plate 25 min (ett pass på gymmet med viktplatta, kondition & styrka) + latinmix 55 min (ett danspass)
Onsdag: Spinning 45 minuter + Powerwalk 1 timme
Torsdag: Ridning (Aktiv vila)
Fredag: Trim Flex 45 minuter (Pass på gymmet, fokus på styrka, balans & rörlighet) + bålövningar + Powerwalk 1 timme
Lördag: Promenad 1 timme (aktiv vila)
Söndag: Kettlebell-cirkel (Styrka & kondition
 
Får se hur träningen ska läggas upp till veckan! Att det blir yoga imorgon vet jag i alla fall, & ridning på torsdag såklart:)
 
Nej nu MÅSTE jag lägga mig så jag orkar upp när klockan ringer! Det vankas jobb på Arbetshälsan, ska följa med rehanassisteten till Transtrand på lite hälsoundersökningar!:) Hoppas att få prata lite levnadsvanor & livsstil:)
 
Puss!
Cattis, Hälsopedagogen
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2012-09-18 @ 07:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0