Pepplista till er!



Halloj!:)

Då var det måndag igen då! PÅSKLOV! Fast det kommer bara bli...PLUGGLOV!:S Menmen!

Har precis ätit en ljuvlig frulle, yumyum:)

Dagens Frukost:

* Gröt med skivad banan, valnötter, pumpakärnor & kokosflingor
* En grov macka med keso & rökt skinka
* En kopp kaffe


Mums!:) Mätt i magen & redo för dagen!;)

Jag vet ju att många av er som läser min blogg har/ eller har haft någon form av ätstörning! Jag vet också att när man är mitt i det så behöver man all pepp man kan få, & motivation för att "våga" bli frisk!

Vi gör en liten punktlista med fördelarna jag upplever med att vara, i princip, "frisk" från en ätstörning!

* Kroppen är i balans.
* Jag äter 6 mål om dagen - mår toppen av det!
* Har en hälsosam vikt för kroppen
* Jag är absolut inte lika begränsad & isolerad!
* Jag skrattar!!!
* Jag räknar inte kalorier (ibland händer det att jag omedvetet gör det, då måste jag vara uppmärksam & hindra det!!)
* Jag har fått tillbaka min mens
* Jag tränar för att jag blir så lycklig & glad av det - ser då till att äta mer för att inte bryta ner kroppen såklart!;) VIKTIGT!!!
* Mat som jag hade en sjuk ångest för tidigare rycker jag bara på axlarna åt idag.
* Jag har insett att det finns ett LIV utanför sjukdomen, som är värt att leva! Helt underbart!:)
* Om jag är sugen på t.ex choklad en fredagskväll, då sticker jag iväg & köper det! PUNKT. Bra träning!:)
* Ser allt jobbigt som utmaningar - nästa gång kmr det bli lättare att äta just den saken!
* Ätstörningen tar allt mindre plats i mitt liv, jag fyller de "tomrummen" med bättre saker!
* JAG HAR ETT LIV NU! Det hade jag INTE förut när jag var som värst nere i ätstörnignen!

Sådär, en liten "pepp-lista"!:)

Ha nu en dunderbra dag allihopa!

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: k

alla punkter stämmer så jäkla väl. det vet man ju innerst inne. bara att kämpa sig dit med. och det känns så bra att läsa sånt här, för då vet man att det verkligen är möjligt liksom :)

2009-04-13 @ 11:03:53
Postat av: Louise

du är grym! <3

2009-04-14 @ 22:29:45
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0