Storstädning & påskgodis!



Hej!:)

Förlåt, hann inte säga att jag skulle bort i helgen! Men nu är jag tillbaka:)


Vi tar dag för dag! Har inte skrvit sedan i onsdags, gudars! haha.


Skärtorsdagen

* Först skola från 9.00-15.00.
* Gymmet från 15.00-16.00 - ökade på i princip alla vikter ett snäpp, drygt men härligt!!!:)
* Hem & äta gröt
* Göra sig  i ordning för Lars Kristerz (märk väl att jag inte gillar dansband & Lars Kristerz över huvud taget!!! Men i Malung, som är en liten håla, händer det aldrig något, så man går helt enkelt på Lars Krsiterz för att umgås med folk!;))
* Äta pizza med några kompisar, få lite panik & ångest. Men det skulle inte få förstöra min kväll!!!
* Vid 10-tiden gick vi till folkets park i Malung & kollade på Lars Krsiterz. Det kryllade av folk!!!! Kom hem klockan 4 på morgonen, efter en trevlig kväll/natt!:)

Långfredagen

* Sov till 10.00
* Gick upp & käkade två grova ostmackor & frukt, & 2 liter kaffe typ, i brist på fantasi & trötthet.
* Jag & Mammi åkte till Dala - Järna, 5 mil utanför Malung, & hälsade på en vän till oss. Blev lunch direkt, lax, potatis & sås. Så himelskt gott!
* Efterätten blev glass & kaffe. Underbart, läskigt & somrigt!
* Sedan blev det prat & skratt.
* På kvällen blev det bröd, olika ostar, te & frukt. Riktigt mys.
* Vi kollade på talang & åt påskgodis. Myspys.

Påskafton

* Vaknade av att en kaffedoft spred sig i det lilla mysiga huset på landet. Kom in i köket, Lena hade dukat upp värdelns frukost. Bröd, ägg, ostar, skinka, grönsaker, frukt, fil, juice, flingor, mussli, fröer, allt! Gott & lyxigt på en helg liksom:)
* Tog en promenad på förmiddagen i den fina vårsolen till Lenas barn & barnbarn. Tittade på kaninungar & lamm. Så himla söta! Gömde påskägg till barnen. Fikade, kaffe & kaka.
* Promenerade hem tillbaka till Lena. Tog bilen till en resturang som ligger utmed älven typ 3 mil bort. Åt en underbar lunch. Stek, potatis, sås & grönsaker.
* Åkte hem till Lena & fikade innan vi åkta hem. Kaffe & glass.
* Åkte hem, käkade varma mackor & te. Åt lite naturgodis framför Robinsson. Somnade snabbt!

Idag - Påskdagen!
* Gick upp vid 9.00, åt frukost - En grov avokadomacka, en grov kesomacka & frukt. + kaffe. Yum.
* Städat
* Städar fortfarande, haha.
* Ska käka lunch, funderar dock vad jag ska äta....hehe.
* Sen blir det att städa bilen!!
* Kanske ta en cykeltur, känner att jag måste ut. Det är verkligen underbart väder!!:)

Sådär, typ helgen i stort!:)

Vad händer för er idag?:)

Puss!
Cattis


Kommentarer
Postat av: Louise

du är så himla duktig!! verkar som du haft en fin påsk :) fortsätt kämpa, du inspirerar mig såå mkt ska du veta! <3 kramar i massor

2009-04-12 @ 12:19:15
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Anonym

verkar som du haft det toppen :D

2009-04-12 @ 19:50:44
URL: http://kryckan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0