Tankar & funderingar kring mat, kropp & knopp



God morgon fina ni!:)

En ny dag är i antågande! Är dock lika trött idag som igår..kunde inte sova bra inatt alls heller! När klockan var halv tolv gick jag upp & drack ett glas mjölk & en banan, sen somnade jag efter ett tag! Men...ja!:)

Har percis ätit en supermumsig frukost:)

Dagens frukost:

* En skäpparhalva (från fazer) med bregott & prästost
* En skäpparhalva med keso & rökt skinka
* Ett kokt ägg
* En banan
* En kopp kaffe


Sådär, nu bör jag stå mig ett tag:) Men jag märker verkligen att min ämnesomsättning börjar återställas allt mer & mer! Jag känner hunger & mättnad mycket, mycket bättre, & jag känner att jag behöver äta mer för att bli mätt! Jag har alltid haft en bra ämnesomsättning, kunnat äta väldigt mycket, så nu börjar den nog komma tillbaka!

Alla har alltid skämtat över att jag har ätit som en häst & ändå varit smal. Så jag ska bara lyssna på kroppen. Äta tills den blir mätt, äta när den är hungrig! Jag vill vara snäll mot min kropp! Tänk att den faktiskt fungerar så bra med tanke på hur mycket jag har "misshandlat "den!:S Nu måste jag ju verkligen sköta om min kropp på ett sunt sätt! Vilket innebär att äta god, nyttig & näringsrik mat, motionera LAGOM, & även äta sötsaker då & då för själen! Helgen är väl perfekt för det!:)

Nej..skullle kunna skriva hur mycket som helst..men tiden rinner iväg! Måste skynda mig, skolan väntar!

Hörs när jag kommer hem!

Vad ska ni göra idag?:)

Kom ihåg att NI är BRA, hela bunten där ute!:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hoppas du får en underbar dag!

TACK för en fantastisk blogg:)

Kram Ronja

2009-02-17 @ 09:17:45
Postat av: Anonym

Mums vilken god frukost! Hoppas du får en bra dag i skolan.



Jag har varit uppe sen sex, kollat på skidskytte-vm och sedan haft föreläsning 8-11. Men nu ska jag äta lunch, sen träna...Ja det är det jag har planerat so far iaf! Får se vad mer som dyker upp!

2009-02-17 @ 11:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0