Dagens Lunch: Amerikanska pannkakor



Dagens lunch blev amerikanska pannkakor! Sååå gott:) Jag åt mina med hallon, blåbär & keso:)

Här kommer receptet!

2 dl yoghurt
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
2 msk olja
Blanade bär till servering, t.eh hallon, björbär, blåbär & jordgubbar
Sirap om man vill!


Vispa ihop ägg och yoghurt och tillsätt resterande ingredienser (förutom oljan, bären & sirapen). Hetta upp en stekpanna med lite olja och häll i så myclet smet att pannkakorna blir något större än plättar. Grädda pannkakorna tills de svält & fått fin färg, ca 2 - 3 minuter på varje sida.
Servera dem med bären & ringla ev. över sirap.

Mmm:) Vad hade ni till Lunch idag?:)

Nu ska jag ut med hunden, & sen ska jag & mamma åka & hälsa på hennes kusin!: Blir säkert myyys, med fika & prat:)

Vad ska ni göra idag?

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Molly

åh, vad gott :)

Hoppas att du har haft en bra dag :)

Ha en fortsatt bra kväll :)

kramar

2009-01-18 @ 18:34:14
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag åt makrillröra med ärtor, kokt potatis + grönsaker. Röran bestod av makrill i tomatsås, smulad fetaost, vitpeppar och färsk basilika. Mums =)

2009-01-18 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0