Dagens Middag



Dagens mumsiga middag blev gratinerad paprika! Jättegott:)

2 portioner
* 2 röda paprikor
* 1 hackad gul lök
* 1 skivad vitlöksklyfta
* 1 tsk olivolja
* 1 dl krossade tomater
* 1 msk tomatpuré
* 2 msk riven permesanost
* 1/2 tsk salt & peppar
* 1 tsk hackad timjan eller basilika

Servera med:
150 g kokt broccoli
2 msk riven permesanost

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Skär av ett lock på paprikorna & skär bort kärnhus & hinnor. Ställ i ugnsfast form med några droppar olivolja. Fräs lok & vitlök lätt i oljan. Låt svalna & blanda med överiga ingredienser. Fyll paprikorna, lägg på locken & grädda i ugnen ca 40 min. Servera med broccoli & permesan.

Tyckte det var riktigt gott!:) Blidde även en knäckemacka med smör, eftersom rätten i sig inte innehåll så mycket kolhydrater!

Ska ta en promenad med hunden nu, sen blir det bara att mysa framför tv:n, äta avokadomacka & dricka blåbärste!:) Är både Top Model & Andra Avenyn ikväll!:D

Vad hade ni till middag idag?
Ska ni hitta på något speciellt ikväll?


Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Umma

Jag är lite ledsen över att jag inte följt Andra Avenyn från början. Trodde det skulle vara värsta skiten men nu när jag sett något reprisavsnitt vill jag se ALLA!

2009-01-27 @ 22:14:06
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Sanna

Paprika i ugn är himla gott!



Jag åt ute idag tillsammans med ett kompisgäng, blev kycklingsallad med guacamole, smarrigt värre!

2009-01-27 @ 23:34:05
URL: http://kryckan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0