Fjällyoghurt med hjortron är min nya kärlek!





God Förmiddag sötnötter:)

Dålig uppdatering p.g.a Borlängeresa till Anders. Men nu är jag hemma & på banan igen;)

Dagens GODA frukost:

* Fjällyoghurt med allbran
* Kesomacka med välrökt skinka
* En kopp kaffe

Alltså - mamma mia! Fjällyoghurten är såååååååååååå god! Krämig, fräsch, syrlig, fruktig med en smak av hjortron som för tankarna till en myr mitt i dalaskogen fylld med mogna hjortron! SMAKA! Det är ock¨å första gången jag äter det, för jag har varit rädd för fettinehållet under min sjukdomstid - 3,5%. Men den är ju ändå 96,5% fettfri hörreni;)

Det kanske till och med blir en yoghurtlunch med allbran & några mackor på altanen i solen! Jag vet inte..men när det är så hiskeligt varmt (28 grader nu) så är man inte så jättesugen på typ..spaghetti & köttfärsås! Man vill liksom ha något kallt! Typ en matig pastasallad eller något. Eller vad säger ni? Äter ni annorlunda dessa varma dagar?

Nu måste jag dock ut med Bodo på förmiddagspromenix! Ska gå ner till tjärnen här som bara ligger 3 minuter bort så han får bada & simma! Så kan jag iaf doppa fötterna, hihi;)

Ha en fin dag i solen!

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Katt

Jag har varit sugen på att testa aplänge, men varit livrädd för fettineehållet. Men, nää - nu SKA jag testa!! :o)

2009-07-03 @ 10:13:12
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: sandra

Man är jue inte sådär överdrivet sugen på lagad mat.. Men idag åt jag faktiskt rester på lagad mat nämligen lax med potias och en youghurtsås med olika kryddor! Gott. Annars är det jue lätt hänt att det blir mackor nu när det är varmare ute. Kram

2009-07-03 @ 12:27:41
URL: http://lillasana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0