Ångesten väckte mig idag!




God Förmiddag på er!:) Eller vänta..hur normalt låter det egentligen med "God Förmiddag"?! Låter som jag är någon adlig herre som lever på 1700-talet & bor i en stor herrgård med barock-stil! Vi kör på ett vanligt hederligt..."Hej!" istället, hahaXD

Jaja! Hursomhelst så mår jag liiiite bättre ur förkylningssunpunkt idag! Visserligen är jag forftarande trött & har ont i halsen...men ingen feber! Det är ju superbra iaf! Nu ska jag vila järnet de här två dagarna & sen hoppas jag att jag kan vara så pass frisk att jag kan hänga med & paddla kajak nästa vecka! Vi åker på måndag & kommer hem på fredag kväll. Vi ska sova på olika öar & paddla varje dag. Jag kommer säkerligen välta kajaken & ramla i det svinkalla vattnet! Menmen, då är det väl så då! Hoppas jag bara blir frisk tills på måndag!!!!

Dagens Frukost tar vi nu!:)

Dagens Frukost:

* En grov avokadomacka
* En grov kesomacka med rökt skinka
* Ett kokt ägg ( som inte kom med på bild!)
* En banan
* En kopp kaffe


Sådär, mumsmums! Jag ÄLSKAR frukost:)

Men! Idag vaknade jag av att jag fick påhälsning av ångesten! Vaknade av att jag kände mig uppblåst & smällfet på ren svenska. Fick först panik & hoppade ur sängen & visste inte vad jag skulle göra. Men sedan tog jag mitt förnuft (om något sådant existerar) till fånga & satte mig på sängkanten & andades djupa andetag. Tror att det var godiset igår som utlöste det & att jag är sjuk & inte kan göra någon form av fysisk aktivitet. Har varit inaktiv i snart en vecka & det är jag INTE van vid! Men efter ett tag med djupa andetag & positiva tankar så smet ångesten iväg & kvar på sängkanten satt jag. Lugn & sansad. Hoppade in i duschen & sköljde bort det lilla stoftet av ångest som fanns kvar. Sedan åt jag en mumsig frukost (som ni ser, hehe) & nu sitter jag här. Äter bafucin & skriver här. Puh.

Vad ska ni göra idag?

Jag ska bara ta det lugnt som sagt. Kanske skulle våga mig på att käka pannkakor?!?!:D Det ska jag nog tusan göra, med glass & sylt:)

Puss!
Cattis

Kommentarer
Postat av: Sarah

Skönt att det börjar lätta iaf. Inte kul att vara sjuk när solen skiner så!



Hoppas ångesten håller sig borta resten av dagen. Speciellt när den är så sjukt onödig i det här sammanhanget. Man behöver inte röra sig mer bara för att man äter gott, det är bara sjukdomens äckliga lögner! Trotsa trotsa! Enda sättet för sjukdomen att fatta att vi inte är dumma nog o gå på lögnerna, och förhoppningsvis lämna oss ifred så småningom.



Ha en fin dag söta Cattis, och ta hand om dig!<3

2009-05-02 @ 13:50:55
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Edit

Du har en jättebra blogg! (Jag älskar också att du tar med mycket frukost!! Äääälskar frukost <33) Jag kollade bara igenom lite snabbt nu, men jag känner mig nästan lite inspirerad! Jag har ingen ätstörning men jag blir ofta lite "rädd" eller får panikkänslor för mat när det inte är på mina villkor. T.ex att det i skolan är vitt ris istället för fullkornsris, om jag inte får veta om en soppa innehåller potatismjöl osv. Så återigen, en riktigt bra blogg!

2009-05-02 @ 17:53:56
URL: http://cykelutflyktochpastasallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0