Jag orkar inte strida längre - jag & monstret ska ge upp kampen!



God Kväll sötnötter! Har dagen varit bra?:) Hoppas det!

Min dag har varit...omtumlande! Just nu är jag helst slut! Lägger upp en bild på dagens middag - tonfisksallad & till det en grov minibaugette med mjukost..yummie:)

Engelskatalet gick för övrigt helt okej! Kom av mig lite en gång, snubblade på ett ord, men jag lyckades fånga upp det rätt bra ändå. Förväntar mig inget annat än VG i Engelska C, det är trots allt än svårare kurs. Så, ja!

Sedan bar det iväg till Mora...ställde mig på vågen...eller snarare sprang på vågen för jag blev så förbannad & ville ha det gjort. 1,5 kilo upp, as I thought. Fast jag skyller det på mensen & att jag vägde mig med alla kläder på...ska ta vikten nästa vecka & kolla hur det är då. Men här ska det fan inte kompenseras! Det är bara att acceptera! Jag har en normalvitkig, som jag SKA ha, så va fan!!!

Min behandlare visade en jättesmart grej angående hur jag ska hantera ångesten. Vi har pratat mycket om att jag måste acceptera ångesten för att den ska avta, och det funkar fakiskt. Hon rev ur ett pappersark ur ett block och sedan tryckte vi våra händer mot papperet, på varsin sida. Hon sa typ "jag är ångesten" & sen skulle jag trycka bort hennes hand med alla kraft! Tills jag tillslut inte orkade trycka längre, orkade inte kämpa emot...så då lade jag papperet (som skulle symbolisera ångesten) i handen & lät papperet ligga där. Ångesten fick finnas där men istället för att slåss mot den accepterade jag den. Å den avtog mer & mer. Himla smart grej!

Å..hur ska jag kunna skiljas från min behandlare...kanske redan nu till sommaren?! Eftersom det antagligen blir flytt med plugg till hösten...fan. Hon har verkligen hjälpt mig ur helvetet.

Idag sa hon: "Cattis, du ska inte behvöa kämpa med det här längre, det är klart nu, du ska inte behöva ägna all din tid åt det här." Något i den stilen sa hon. & det fick mig att förstå, att jag är fasen värld att må bra, att slippa den där dumma sjukdomen! Å Jag känner verkligen hur jag nästan har slagit mig fri från den, inte helt-...men jag är på god väg!:)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som du verkligen är på väg mot att bli helt frisk!

Tonfisksallad åt jag igår, det är så gott =)

2009-05-12 @ 21:41:08
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Sara

Åh, du är så himla bäst, Cattis! Du kommer bli fri om du fortsätter så här!=) Hoppas du är stolt över dig själv. Du verkar vara en jättefin människa, både insidan och utsidan.

Kämpa!

Kram

2009-05-12 @ 22:26:39
Postat av: Louise

Jag blir så himla glad att jag nästan börjar gråta när jag läser det där! du är stark & såå duktig! jag vill också kunna skriva ett sånt här inlägg en dag.. det SKA jag klara. KRAM <3

2009-05-13 @ 09:07:30
URL: http://myworld2.bloggspace.se
Postat av: Sara

Vet du en sak Cattis? Du är så jävlar bra så jag vet inte vad jag ska säga ens.. Jag vet att jag säger det varje gång. Men kan inte komma på något annat och säga.. Du kämpar som en jävel! Ursäkta mitt ordval men det är nog det som passar bäst in :P Jag vet inte hur du gör lr hur du bär dig åt för att klara det, men bra är du!

Jag lovar dig att du kommer må bra.. Du mår mkt bättre nu och du kan säga att du går bra, men jag vet att du kommer att kunna må jätte bra!

Du har såå stora chanser..

En stor KRAM till dig från mig, jag håller på dig <3

2009-05-13 @ 14:24:16
URL: http://www.anorexiia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0