Tänk hur en dröm mat-dag skulle se ut!



God Kväll på er!

Har ätit riktigt bra idag - tycker jag iaf! Bara för att bevisa så måste jag skriva ner! Har utmanat mig också, mahaha;)

Dagens (stolta) matintag!

·        Frukost: Gröt med rivet äpple, kanel & mjölk +en kesomacka & ett kokt ägg

·        Mellis: 1 äpple

·        Lunch: Pasta med skinksås & grönsaker + en knäckemacka med keso

·        Fika med kompisar: 1 dammsugare & kaffe

·        Mellis efter träning: I grov kesomacka

-       Middag: Blodpudding med lingonsylt, råråvina morötter & två knäckemackor med keso. En apelsin till efterrätt för     att  ta upp järnet bättre!
-       Kvällis? (vet ej vad det blir än)

Dagens motion har varit terränglöpning 50 minuter & lite styrka överkropp. Härligt, härligt! Speciellt det förstnämnda:)

Men ibland funderar jag över vad jag verkligen, VERKLIGEN skulle VILJA äta under en dag, utan ångest & tankar! En dröm-mat dag skulle se ut såhär:)

Dröm-mat dag:

* Frukost: Vaniljyoghurt (den med 3%) med Start (sådana där som är som kaksmulor, gott..men mycket socker, höhö)& skivad banan  & massa olika nötter & fröer & en limpsmörgås med bregott & hushållsost. Till det en stor kopp kaffe!
* Mellis: Vattenmelon
* Lunch: Friterade räkor, jasminris & sötsur-sås
* Mellis: Minst ett polarbröd med messmör & ett glas oboy
* Middag: Tacopaj
* Kvällis: En skål med naturgodis


Mums. Vilken drömdag! Inte världens nyttigaste matdag precis!!! Men om man skiter i allt sådant så skulle jag välja det här - det är sådant som är läskigt att äta! Mycket av det har inte stoppats i min mun på flera år! Så vad säger ni..ska jag förverkliga min drm-matdag? Eller ska jag låta det vara en dröm?


Kommentarer
Postat av: Sarah

Du vet den där veckan jag skrev i min blogg? En drömvecka gällande maten. Någon vecka innan hösten SKA jag äta exakt så! Så självklart tycker jag att du ska göra detsamma och äta som din drömdag. För Cattis, EN dag gör varken till eller från! Inte en vecka heller. Fan, inte ens om vi åt så för resten av våra liv skulle vi bli tjocka. Eller ens gå upp i vikt troligvis. Why? Jo för det är HELT normal mat! Varken du eller jag har ju målat upp några extremt onyttiga matdagar, det är bara med våra sjuka ögon vi ser det som läskigt och skrämmande.

2009-05-14 @ 20:10:52
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Sanna

Självklart ska du äta "din drömdag" :)

2009-05-14 @ 20:14:10
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad glad jag blir av att läsa det här!=) Det känns som att hela du sprudlar av liv på ett jättehärligt sätt och man märker så stor skillnad nu och när du började blogga! Du är så bra!=) Och SJÄLVKLART ska du äta din "dröm matdag":)



Puss!

2009-05-14 @ 20:16:07
Postat av: Katt

Självklart kan du äta så en dag!! Äter man bra mesta delen av tiden så gör en "dålig" dag varken från eller till. :o)

2009-05-14 @ 20:36:18
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Rebecca

FÖRVERKLIGA! De var ju inte så onyttig!



Förresten, innan du tränar - hur långt innan ätar du ngt då? jag måste alltid äta precis innan för att det ska gå bra, men jag har jört att det inte är så bra :S

2009-05-14 @ 20:58:18
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du tror att du vågar göra det och tror att du inte kommer få jätte jätte mkt ångest så varför inte? Om du ens har en tanke på det så måste ju det betyda att det är lite lockande?

Tror du att du hade vågat göra det? Det tror jag faktiskt, du är så stark och bra!

Kram

2009-05-14 @ 21:53:19
Postat av: malin

det lät gott :) klart du ska våga. du är så duktig, jag vet att du kan. vi klaraar detta!!

2009-05-15 @ 06:53:24
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0