Vår i luften!



God förmiddag gott folk!:)


Ja..det är vår i luften! Visst, det är lite kyligt, men solen lyser, himlen är blå & fåglarna kvittrar! Underbart:)

Sitter hos Anders i Borlänge. Han är i skolan nu. Tänkte bege mig ute på en promenad nu, få lite frisk luft!:) Sedan ska vi på kupolen & dollar store & sen blire att plugga inför tentan på måndag! Har tenta i kursen välfärdssjukdomar & fysisk aktivitet! På söndag fyller jag 20 år & på lördag ska vi ha "släktkalas" så det kommer inte bli så mycket plugg i helgen.

Var förresten hemma i helgen! Kom fredag kväll, åkte igår morse. Hann bara städa & baka, till kalaset.

Det här har jag & Anders bakat:


* Två sockerkakor - en "vanlig" och en chokladsockerkaka
* Två rulltårtor - en med hallonsylt & en med drottningsylt
* Kolasnittar
* Syltkakor
* Chokladbollar
* Bullar - som mamma bakade:)


Så nu har jag något att bjuda på till helgen! Å sen givetvis tårta på det, hihi:)

Fick lite frågor från läsare om hur det går i skolan, om hur jag mår sådär! Då ska jag berätta:)

Skolan

Det är roligt och intressant:) Vi har b.la. läst om folkhälsan i samhället, människokroppen, möte mellan människor och nu - beroendelära & snart näringslära:) Så - det är bara kul:) Har en studentlägenhet i gävle på 39 kvadrat, trvis bra:)

Ätstörningen

Vad det gäller maten och den biten så känns det bra - väldigt bra! Visst kommer det dumma tankar, men jag försöker möta dem - & sedan kasta bort dem!!! Äter fem till sex mål om dagen coh mår bra i det. Jag hade aldrig hoppat på hälsopedagogutbildningen om jag inte hade känt mig tillräckligt "frisk" i ätstörningen.

Idag ser jag mig själv som Cattis. Inte som Cattis & anorexin. Ni som känpar där ute! De GÅR att bli fri & frisk från helvetet! Även om man inte tror det ett dugg just i stunden! Sök hjälp! (Om ni undrar något mer om det här & vill veta mer - hör av er!)

Kärleken

Jag är kär! Väldigt kär! I den underbaraste människan på denna jord! 16 maj har det varit han & jag i ett år. Men det är bara början<3 Han bor i Borlänge, ca 10 mil från Gävle. Men vi ses så ofta det bara går. Han pluggar ekonomi på högskolan & spelar fotboll. Så jag har lättare att åka hit till Borlänge än tvärtom.

Sådär - nu ska jag bege mig ut en sväng! Ha en fin dag allihopa!:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Kattis!



Hittade din blogg när jag var ute och surfade.Kul att läsa vad du har för dig. Det verkar som om du har det bra i Gävle och trivs med utbildningen. Roligt! Grattis i förväg på 20-årsdagen. Hoppas du får en bra födelsedag!

Kram, Margaretha

2010-04-16 @ 23:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0