Brödbak!







God kväll!:)

Blev brödbak nu på eftermiddagen! Fillimpa, jättegod & dessutom enkel att göra!:) Så här mina vänner kommer receptet:)

Fillimpa

5 dl vetemjöl
3 dl rågsikt
2 dl grahamsmjöl
4 dl blandade fröer (jag brukar ta linfrön & solroskärnor, men man kan ta vad man vill)
1 tsk salt
4 tsk bikarbonat
1 L filmjölk
1 dl mörk sirap
1/2 dl olja

Rör ihop alltasmmans & häll i smeten i två formar, 1,5 liters. Ugnen ska vara på 175 grader & bröder ska gräddas i 100 minuter.

Gott som tusan! Redan klämt i mig två tjocka skivor med smör & ost;)

Nu blir det soffan, sen sova:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen

Kommentarer
Postat av: Lollo

De där måste jag prova ! såg riktigt supergott ut:P

2010-11-18 @ 21:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0