Jag vill ha mål



God förmiddag!


Har precis sytt ihop mina älskade, underbara löparskor (de är så grymt sköna, underbara skossingar) med nål & tråd, har nämligen blivit ett hål längst fram ungefär vid tårna. Synd på ett par så bra & dyra skor, jag har inga pengar att köpa några nya just nu!!:S Så därför gjorde jag denna nödlösning!:)

Kom & tänka på det här med träning & mål. Jag vill gärna ha mål!! Något att sträva efter! Jag skulle anmäla mig till en tävling för då har man verkligen något att sika mot! Helst en lång distans, som ett marathon.

Men i dagsläget ser mina mål ut som följer:


Kondition:
Löpningen! Kom igång igen på riktigt, bli snabbare & uthålligare! Huvudmålet är att SPRINGA MILEN PÅ 45-50 minuter utan problem, som jag har gjort förut! Jag vill dit igen!:) Detta ska genomföras genom tre pass i veckan, ett uthållighetspass, springa en längre sträcka, ett intervallpass (chocka kroppen lite, gör mig snabbare) & ett "medelpass" där jag springer i ett behagligt men ändå tydligt ansträngande tempo i t.ex. 40 minuter. Jag älskar löpningen, den gör mig lycklig!:)

Styrka: Jag vill verkligen bli starkare i hela kroppen såklart, men allra mest core-muskulaturen, mage & rygg. Jag har för tillfället inte speciellt stark rygg & det ska ändras på! Stoltare hållining & mindre risk för ryggont!

Jag tror verkligen på en kombination av löpning & styrka, de kompletterar varandra. Tillsammans med rätt kost & VILA så tror jag att det kan gå vägen!:)

Vi hörs, nu ska jag sticka & springa med mina nylagade skor, haha;)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0