Mys & Pollymuffins!















God kväll:)

Hoppas ni har en bra fredag allesammans:)

Älskling har varit här sen igår kväll, men nu har han åkt igen. Men det har varit underbart att ha honom här:) Vi promenerade till stan efter frukost & kikade lite i affärer. Anders köpte en termos & jag köpte b.la. en ny duk, örhängen på rea & en klocka.:) Sedan gick vi hem & lagade Pasta med tonfiskröra & efter det åkte vi till Fjomp (Hannas katt, är kattvakt i helgen) & umgicks lite med honom så att säga:) Sedan blidde det muffinsbak! Pollymuffins! Å en sak är säker! ALDRIG har jag bakat så saftiga & goda muffins!:)

Här kommer receptet om ni vill testa!:)

Ingredienser

150 150 g smör
2 2 st ekologiska ägg
1.5 1.5 dl strösocker
1 1 tsk vaniljsocker
2 2 dl gräddfil
1 1 st citron, skalet
3 3 dl vetemjöl
1 1 dl kakao
2 2 tsk bakpulver
1 1 nypa salt
1 1 påse Polly

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, gräddfil och rivet citronskal. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

3. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Fyll muffinsformarna till 2/3 med smet.

4. Stick ner några Polly i varje form.

5. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.

 

Jag gjorde även några med chokladen Noblesse, mumma:)

 

Nu blire att kika på Let´s dance & ta det lugnt resten av kvällen! Soffan som gäller;)

 

Puss!

Cattis, hälsopedagogen


Kommentarer
Postat av: hanna

men åh har du passat på att göra pollymuffins när jag inte är hemma?! :p Ska definitivt prova sen när jag kommer hem igen, kramar

2011-02-04 @ 20:08:42
URL: http://halvdement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0