Härliga lördagsmorgon



Morgon!

Härliga lördagsmorgon. Eftersom jag & Anders är som två gamla kärringar, haha, så somnade vi strax efter tio igår kväll!;) Så när jag vaknade strax före sju kände jag mig faktiskt pigg! Anders var uppe & fixade med sin frulle,  han skulle nämligen ut på jakt, så kände jag att va fasen, då går jag upp jag med!:)

Frukosten ligger i magen & nu ska jag bara dricka upp sista kaffeslurken. Sedan blir det att gå ut & ta en härlig promenad, i en dag som knappt har vaknat till liv, en dag där nattens mörker så sakteliga börjar omslutas av morgonens milda och mjuka ljus. Härligt! Skön känsla att helt frivlligt gå upp sju en lördagsmorgon, & bara ute & promenera när troligen en stor del av den här stadens invånare ligger och tar sig för huvudet, känner hur den där vodkan & ciderslisket vill komma upp igen & tänker samma tanke som alltid "jag ska aldrig mer...."!;)

Annars ser dagen ut som följer:

* NU - morgonpromenad
* Kupolen
* Löpning
* Middag tillsammans med Mia & Kim (Anders jaktkompis & hans flickvän:)) Trevliga människor båda, så det blir sköj:) Ska för övrigt äta rådjurssadel som min man själv har skjutit!

Nej, nu ska jag bege mig ut i den ljusnande morgonen & ladda batterierna & få energi:)

Puss!
Cattis, hälsopedagogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0