Bakning & löpning - då mår jag bra<3

 
 
 
 
 
 
Hej hopp!
 
Denna söndag har gått i bakningens tecken kan man säga! Har bakat biskvier, banankaka & fillimpa. Jag blir liksom harmonisk av att baka. Att blanda olika ingredienser, se konsistenser förvandlas från den ena till den andra, känna dofter, skapa något. Det är bara...härligt på något vis! Verkligen terapi. Sedan har jag också varit ut på en löptur, även om det var en kortis på 30 minuter, men ändå i hyffsat tempo. Denna träningsvecka har varit usel faktiskt, har varit fullt upp hela tiden & har känt mig lite småförkyld, eller sådär som om man håller på att bli förkyld. Fast så kan jag ju å andra sidan känna ibland fast det aldrig bryter ut, så ja. Har promenerat raskt 1 timme varje dag (typ terapi ¨återigen), annars bidde det bara 1 yogapass & dagens löppass som fick stå för veckans träning. Men jag lyssnar på kroppen & inbillar mig att det kan vara bra att ha en lite lugnare träningsvecka då & då. Just nu känner jag mig supertaggad inför att planer kommande veckas träning, som förhoppningsvis kommer utgöras av massa härliga promenader & mer än två träningspass!!:)
 
Är ledig imöra & då ska jag försöka plocka & dona lite. Ser ut som att det har slagit ner en bomb på övervåningen, så jag tänkte att jag måste försöka åtgärda det, hehe:)
 
Nej nu ska jag, appropå terapi, kolla på ett avsnitt av "Par i terapi" på svt play som jag har missat. Bra & intressant program, intressant med människor.
 
Vi hörs!
 
Puss!
Cattis, Hälsopedagogen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0