Lång dag & veckans planerade träning!

Hallo!
 
Åkte iväg till Hundfjället imorse, närmare bestämt 6.30 & där har jag varit hela dagen & gjort hälsoprofilbedömningar tillsammans med företagssköterskan Gertrud. Det är kul & intressant & man lär sig hela tiden nya saker, kanske framförallt när man gör några "missar" & fel ibland.
 
Hur som! Kom hem strax efter fyra, stickade lite på mina raggsocker (jag har blivit knäpp, har börjat sticka raggsockor, har inte stickat sedan högstadiet, men nu blev jag liksom lite besatt, höhö). Sedan stack jag ut på en kort men skön löptur på 30 minuter. Är nöjd över att jag lyckades "masa" mig ut då jag hellre, egentligen, kände för att lägga mig på soffan, men nöjd över att jag tog mig ut:) Sedan blidde det omelett till middag, mums & enkelt & gott!:) Efter det styrde jag kosan mot Yttermalung där jag hälsade på "mormor & morfar" (eller ja, egentligen Anders mormor & morfar, mina är i himlen, men ändå) & min man. ANders & morfar jagar älg, de är inne på sin andra älgjaktsvecka nu & tydligen ahde det varit en låång & dryg dag för dem så det såg lite slitna ut, pöjkon!
 
Hur som haver! Klurat lite på veckans tänkta träning, den ser ut som följer:
 
Måndag - 30 min cykel + situps
Tisdag - 30 minuter löpning - medeltempo
Onsdag - Spinning 55 minuter + styrka överkropp
Torsdag - Ridning
Fredag -  VILA
Lördag - Spinning 55 minuter + core 25 minuter
Söndag - styrka ben/rumpa + ev. spinning 55 minuter
 
Något i den här stilen hade jag tänkt, men nu gott folk måste jag sussa!
 
Puss!
Cattis, Hälsopedagogen
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du håller dig igång hör jag ;) De som läser HPB nu gör inte skelettmätningar och sånt där som vi fick göra och har nya böcker, ganska fränt att det ändras så mycket på så kort tid egentligen. Och sjukt kul att du verkligen får praktisera allt vi lärt oss "på riktigt", kramar

2012-10-17 @ 07:40:48
URL: http://halvdement.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0